tisdag, december 18, 2007

Julklapp, man borde få en julsmäll


Nu tindrar ögonen på Kladd & Co's anställda, det är julklappsdags. Vår nya lillchef kommer helt anspråkslöst med en liten grått inslagen låda, lite tung sådär. Vi tänker finchoklad eller kanske nåt i glas som man kan gömma i ett skåp. Sen tänker vi att det nog är en gemensam present som HR har köpt in till alla.

Jag kan inte hålla mig och öppnar lite diskret under skrivbordet, och får då en liten låda med inspirationskort i handen. Fniss. På första kortet står det: Jag bejakar min fulla potential. På det andra: Jag väljer både och. På det tredje: Jag är tacksam. Nä det är jag inte tänker jag och sen kommer vi på att det här var inte alls från HR eller ens från storchefen utan från Lillchefen personligen, lille tottenuttegubben har suttit framför datorn med flickvännen och tänkt och funderat och planerat och jag är eeelak. Tänk vilken tur att nästa kort utlästes Jag är perfekt som jag är, annars hade jag fått dåligt samvete.
Idag är det Peppardags, jag hoppas dom har fina julprydnaden på plats annars får jag läsa ett kort till: Jag blir aldrig besviken.

Inga kommentarer: