torsdag, september 21, 2006

Sakna


Idag fick jag mail.
Jag läste om pressnatta och pocketfyraförtre och att Adlibris var GalneGunnardumma, var inte dom rönnbären jävligt sura, dom tjänar ju pengar, det gör inte ni. Jag läste att Samdistribution har haft problem med distributionen och att Jan Guillos nya trycks i en förstaupplaga på 200 000. Jag läste att Natur och Kultur tappat snobberiet och att bokhandeln slår försäljningsrekord för tionde året i rad.

Jag kommer ihåg hur varmt och kvavt det är på mässan och hur ont man alltid får i fötterna och hur det känns att stå hela dan när man är bakfull och ågrenig för att man försökt flirta med Per Sinding Larsen utan någon framgång. Lite nöjt minns jag hur marknadschefskärringen aldrig frågade mig om råd trots att jag jobbat i butik i tolv år om hur mycket växel det behövdes och ojdå..kassaapparat? Ska försäljning redovisas? Kanske hade vi behövt lite påsar till kundernas inköp också? Jag kommer ihåg hur ungarna brukade försöka porrsurfa på våra datorer och hur Norstedts hade författarupträdanden mittemot oss som fyllde hela vår monter med folk. Det regnar alltid i Göteborg och Leif GW Persson var full när han skulle signera. Eller var han bara trött, han hade bantat en massa.

I morgon ska jag åka till Falun med chefen och hälsa på en kladdproducent. Det är inte samma sak.

Tillägg:
Käre redaktör på tidningen Metro (eller City, jag kommer inte ihåg)
Man bor ensam, inte själv. De enda som inte bor själva är typ handikappade i gruppboenden och sådana med hemhjälp, dom får hjälp med att bo. Tjugisexåriga tuffesinglar får oftast ingen hjälp med att bo. De bor själva, utan hjälp. Ensamma också, men kanske har dom en liten katt. Ibland önskar dom nog att dom hade lite hjälp med att bo, då röstar man på Centerpartiet.

Inga kommentarer: