fredag, november 24, 2006

Jag längtar i alla fall inte till Bangladesh


Jag tror jag är fast i ett längtansmode. Hur bra jag än har det vill jag alltid någon annanstans, vill bryta upp och gå vidare, men som MagnusEvaoBrasse sjunger så har man alltid Här med sig. Jag har alltid mig själv med mig och var jag än är längtar jag alltid därifrån. Just nu längtar jag lite till Haparanda. Om jag bodde i Haparanda skulle nog allt bli bra tror mitt förvirrade hjärta, medan hjärnan helt och hållet inser att det skulle det inte alls det. Kallt och mörkt och dumma skooterbönner, vad ska jag med det till, även om dom nu har ett IKEA? Men jag har velat till Haparanda sedan jag läste Jolos De tre från Haparanda. Och till Vancouver sedan den där låten, jag tror det var Toni Holgersson på åttitalet. Jag borde kanske lära mig att åka till ställen på semester istället för att flytta dit, det är för jävvla långt till Vancouver också, längre än till Haparanda till och med.

11 kommentarer:

P. sa...

Jag längtar aldrig till ställen där ex till såna jag tycker om kommer ifrån.
Därför ogillar jag t ex hela Canada, jag tyckte det var lika så bra eftersom jag inte vet från vilken stad i Canada exet kommer. Det är synd, det verkar vara fint i Canada.
Kanske kan jag låtsas att hon kommer från Bangladesh istället eller så kanske jag bara kan skita i att tycka illa om.

Ytspänning sa...

Då ska du tycka illa om Sundsvall, Solna, Sandviken, Växjö, Norrtälje, Umeå, Kalmar, Malmö, Lessebo, och herregud jag kan väl inte komma ihåg var alla dummona kom ifrån.

Anonym sa...

Lessebo
Charlotte Perelli?
Småland är dunkelt
Sitter hos Monica o ska sarbeta men hon talar i telifonen om släktband bland skogstomtarna
Lär ta tid
alla e släkt

Ytspänning sa...

Charlotte kommer från Håvmantåp. Både Uffe och Hasse kom från Lessebo. Dom var bästisar.

Anonym sa...

Jag har ju hånglat med en från Vislanda. Det gav en Tua. Hon från Braås gav ingenting

Ytspänning sa...

Snackar vi hångel får frun bo i Skillinge i resten av livet för alla andra platser blir uteslutna. Eller i alla fall Southhampton och S:a Barbara.

Kuffen sa...

Haparanda. En kursare till mig har flyttat dit p.g.a. jobb. Jag är inte helt säker på att det handlar om annat än desperation. Det verkar inte finnas så mycket att höja till skyarna i Haparanda, särskilt inte så här års. Men jag kan ha fel, jag har ofta fel.

Ytspänning sa...

Det ser rätt rart ut på bild.

P. sa...

det är nästan aldrig någon som har hånglat med någon från skillinge.
det är bra!

Ytspänning sa...

Fast jag antar att jag aldrig kommer att få flytta till Skillinge.

P. sa...

det tror jag inte du vill ändå lilla frun. du är en sån citybrud med sväng i knäna serru.