måndag, november 20, 2006

Lycka i fem timmar kostar bara 15:- på Myrorna


Jag vill bo i en stuga i skogen och vakna en morgon och begripa att jag ingenting begriper, få varsel om fotsteg som inte finns och sen ska dom finnas och då skall det vara någon som kommer gående med gummistövlar längs med kraftledningarna och jag bjur på öl och pratar oavbrutet i en hel dag.
Eller vill jag komma gående längs kraftledningen i gummistövlar och bli bjuden på öl och inte behöva säga någonting alls på en hel dag och ändå bli lite lite älskad av en man som bjuder på öl och som inser att han inte begriper någonting.
Jag älskar inte Yngve Frej, jag älskar Gabriel Ask.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Idag tänkte jag på snygga ben.

Ytspänning sa...

Det man inte har i huvet får man ha i bena.

Per sa...

lite som Gangsters när mannen och frun och ett barn och en gråhäger bor i konstigt hus i konstig skog. overkligt. fast då var det mest ångest.

Ytspänning sa...

Slas verkar vara rätt ångestbefriad.

Hjortfot sa...

Nämen se goddag!
Jag läser den dära "sov du så diskar jag". Den verkar fin. Snart tycker jag att vi ska dricka öl också.