måndag, december 04, 2006

Jag drömde mig en livskris


Inatt drömde jag att jag var ihop med min gamla marknadschef. Han var kär i mig sa han, och sedan höll vi varandra i handen. Han hade en sån där raspig gubbhand som äldre män har. Torr och trygg och sträv. Jag fick inte sitta i hans knä för då kunde hans utbytta höftled gå sönder.

Innan dess hade jag jagat runt i ett köpcentrum en hel timme efter en glittrig tubtopp, precis en sån som Sara har. Sara har ingen sån i verkligheten eftersom Sara faktiskt är en rätt cool sorts trailortrash men i drömmen hade hon det. Jag skulle ha glittertoppen på mig på en jättetuff skivbolagsfest med Strage och allt, men jag hamnade hela tiden på en av H&Ms specialbutiker med bara underkläder. När min älskling och jag anlände till festen, utan tubtopp, märkte jag att trots att jag var lite förtjust i den där gubben så var han ju just gubbig och hade kalkonhals och jag skämdes. Så jag gjorde slut i köket på festen, eftersom jag var så ytlig och dum. Till och med i drömmen tyckte jag illa om den jag var. Då vaknade jag och klockan var halv fyra och sedan somnade jag inte förrän halvsju.

Varför kommer jag aldrig ihåg sådana där mystiska Sleepy Hollow-drömmar som min fru?

1 kommentar:

P. sa...

om man har ett jobb där chefens bror ammar dockor ena dagen och försöker tungkyssa sin syster andra dagen, då får man lite skumma drömmar ju.