torsdag, juli 05, 2007

Sånt jag tänker på när det regnar på semestern


Varje gång jag går förbi den här butiken som stått tom i flera år förlorar jag mig i tankar på hur mycket jag vill ha och bygger i min fantasi upp en hel liten värld omkring mig och mitt lilla minimala snabbköp. Lokalen är som synes ledig, det är det som det står på lappen på dörren.

Tänk om någon gav mig ett par tre miljoner och jag kunde köpa den där, med fina skylten.

Jag skulle sälja miljövänliga grejor jättedyrt tror jag, helst i lösvikt eftersom förpackningar är rent marknadsföringslort.


I alla fall ska jag stå i den där affären och serva alla kunderna personligen, och mäta och väga allt på min lilla våg. Jag ska bli gammal och lite tjock och klä mig i Gudrun Sjöden under mitt överdimensionerade förkläde. Kanske ska jag ha en liten hatt så mitt risiga svartfärgade hår inte snor sig runt haloumin.

Inga kommentarer: