onsdag, september 06, 2006

Penicillinschampo

Igår mysterapi för att ta sig ur eländestankarna, låna Stolthet och Fördom av Marie, skala morötter som uselt substitut till snacks och vara vaken till halv två med raggsockor, slarvknut, pyamasbyxor och Mr Darcy. Så fullt av filmplattityder att jag nästan men inte riktigt kan låtsas att jag är Meg Ryan, jag vägrar vara Bridget Jones. Som omedelbar belöning för positivism sms från Fjäderfät och har gått ner två kilo. Testade plattången i håret och ser ut som Eva Longoria. (I håret, ingen annanstans.)

Idag är det action i kladdvärlden, mögelväxtalarm i kletet och skynda skynda, det får inte gå ut till kunden. Nu var det nästan roligt en stund.

5 kommentarer:

Per sa...

Började läsa Stolthet och Fördom för ett par dar sen, har haft den stående inplastad i bokhyllan sen jag köpte den o en annan av Jane på rean förra året. Men jag kom bara 10-15 sidor i den sen tyckte jag det var för många namn och för många ogifta unga kvinnor. Nu vet jag inte vad jag ska göra med den, ligger på bordet hemma.

Ytspänning sa...

Den är bra men jag tror inte jag mött en enda man som uppskattat Jane Austen. Men bra är det.

Per sa...

Jag började om igen. Och nu är jag utrustad med en "character list" från sparknote. 4 sidor ung. har jag läst i den här omgången. Carina Rydberg är väl tjejig men kanske inte Austen-tjejig. Den högsta kasten och Djävulsformeln var bra. Bäst var Den högsta kasten.

Ytspänning sa...

Jag har inte läst CR, hon verkar så sur och elak. Det kanske är det som är det tjejjiga?

Per sa...

Carina har ett bra sinne för intriger och manipulationer. Om man kollar på en vanlig teve-såpa verkar just sånt vara kvinnligt och tjejaktigt. Om man kollar i verkligheten då? Jag vet inte, jag har kommit ifrån mina tjejkompisar och kan inte fråga just nu.