söndag, augusti 27, 2006

My name is

Varför är vissa namn positivt laddade medan vissa är det inte?
Varför blir jag kåt på en Peter eller en Martin men inte på en Mattias eller en Sven? Speciellt Martin borde ju helt ärligt bara få mig att springa tietusen mil från där han står, men icke. Jag blir fortfarande helt gaga om han heter Martin. Alla andra grejer ska ju finnas också försås, men ett Martin är ett plus. Och Peter. Definitivt Peter. Och Johan. Martin, Peter och Johan, kanske Johannes.
Namn är viktigt. En gång var jag ihopa med en Lennart. Jag sa inte hans namn en enda gång under tre månader. Döh fick han heta.
Jag är lite lite lite dragen.

4 kommentarer:

P. sa...

peter är ett skitnamn. fast fint ändå. och jag är skitfull och nu ska jag rosta ett bröd.

Ytspänning sa...

Martin är också ett skitnamn. Men fint ändå.

Mangobruden sa...

Håller med fullständigt. Peter, Martin och Tobias. Definitivt Tobias. Och Martin. Och Peter. En nyårsafton hade vi tjejfest fem brudar, vi hade alla en pojkvän som hette Peter.

/MB

Ytspänning sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.