söndag, augusti 27, 2006

Söndag efter lördag, hemmafru


Jag har fått scones till frukost av Den Lilla Människan och ätit utan smör för smöret var slut.

Jag är en så dålig vuxen. Ibland får jag stora rycket och håller städat i veckor och tvättkorgen är aldrig mer än halvfull och stryktvätten stryks direkt efter tvätten så man inte behöver stå och stryka på morgonen innan jobbet. Ibland köper jag vaxduk till köksbordet som matchar mitt femtiotalskök och så inbillar jag mig att jag kommer att orka fålla det inom en överskådlig period. Ibland köper jag femtiotalsmönstrat tyg för att klä om femtiotalsfåtöljen och köper till och med snygga nubb för att leka tapetserare och köper ännu mer tyg för att sy en sån där snygg kjol med hög midja och kanske till och med hängslen och tycker själv att jag är en konstruktiv och kreativ människa som är en sån som gör saker.
Ibland fungerar jag så som jag tror alla andra vuxna fungerar. Sen inser jag varför alla andra vuxna är så förtvivlat tråkiga och bara orkar titta på tevi och inte läser böcker och bara lyssnar på samma musik som dom hörde när dom var tjugo och tror att dom är ungdomligt klädda för att dom har fattat att det är inne med cityshorts (dom har ju sett KappAhls reklam för sjutton!) och aldrig hänger på tramsiga roliga barer med hysterisk dekoration och pratar med jättefåniga svarta män med trasiga hattar.
Då får vaxduken ligga ofållad på bordet, fåtöljen har ju ändå ett löst armstöd och jag måste köpa en tving för att kunna limma fast det, jag har för stora lökar för hängslen och ska ju förresten gå ner fem kilo så då passar ju inte kjolen ändå, smör blir man tjock av och är det nån som vet nåt bra reggaeband man kan ladda ner lite nimt? Dom får inte sjunga om braj för det är barnsligt att knarka.

Inga kommentarer: