fredag, september 01, 2006

Dagen efter igår



Vaknar med lakritsfötter och en havrefraskudde i sängen, ont i huvudet, ger katten mat och gör kaffe kaffe kaffe som landar i magen som en tårgasbomb och Conan O'Brien till frukost, zappar till nyheter, Pastorn i Knutby har erkänt. Vad handlade Knutby om? När något tjatas för mycket glömmer jag bort att komma ihåg. Maude Olofsson i soffan har precis den där sortens kvinnoröst jag absolut inte kan rösta på och nu måste jag skynda mig för klockan är tio över åtta.
Martins enorma vita herrskjorta med väst och shorts och svarta pumps känns tröstigt efter att ha skrubbat fötter i duschen, ikväll ska jag tvätta lakan. Kommer ut genom porten och cykeln är borta, efter att ha stirrat ut i luften i några sekunder kommer jag på att jag gick hem. På vägen till t-banan slåss en katt med en skata, katten skriker och springer och skatan vann. På tunnelbanan pustar en jättetjock kvinna ombord jag känner dunsen när hon sätter sig ner på andra sidan gången, jag tycker synd om med lite förakt för bristen på karaktär men kanske är hon en lycklig tjockis och jag vet att det inte handlar om karaktär men idag är en sån dag. I metro en annons från Isadora med en modell som ser helt cepe-airbrushad ut och vill folk verkligen se ut sådär, freaks. Handlar rågbulle på ICA och kassörskan är en pratare som tycker jag är smart som inte lägger frallan på den äckliga bandet, jag ler och säger nä fy vad äckligt.
Nu är det helg och inga planer, ingen har ringt och frågat om ska vi inte hitta på nåt, jag har inte ringt nån heller och den sablans goa sd-dejten som skulle höra av sig är puts veg och försvunnen och nu har jag avskrivit den gubben också och det var ju tråkigt för det hade ju varit fint att pussa på honom lite, och även om jag vet att det bara är min hjärnas reaktioner på snapsvisorna igår så är idag visst livet något som far förbi medan jag väntar på att bli lycklig.

1 kommentar:

Kuffen sa...

Ja det var ju... lökigt?