fredag, september 01, 2006

En sån kväll


Meningen var en ensam kväll utan yttre stimulans, läsa ut böckerna som jag påbörjat men som är för tråkiga att ta med på resor och i väntor. Fyra stycken i högen nu, tråkiga som klister allihop. Jag ska inte ställa dom i bokhyllan utan att ha läst minst hälften, men hälften av Bergtagen är 450 sidor och den är bra men så tråkigt långsam för mig med damptendenser i höstbluesen. Längtar efter att Ajvides nästa kommer i handväskformat.

Syr äntligen vaxduken och märker att jag behöver en ny gardin.
På tevi The Spy Who Shagged Me alternativt Scary Movie, sponsrar Samhall teviutbudet?

Istället blir det nerladdning på Soulseek i blindo, men jag hittar ingenting. Googlar folk jag känt och tappat bort, varför heter folk så vanligt? 45 **** ***** i Stockholm, då kan man inte hänga upp sin identitet på sitt namn.

Spelar Widmarks Jazzpsalmer och läser ett långsamt kapitel TBC-behandling till.

5 kommentarer:

Kuffen sa...

Nix. Det kanske mer var det du iakttog som kändes en smula lökigt.

Per sa...

Då har jag en fråga: vad är det egentligen för skillnad på "lökig" och "svennig"?

Ytspänning sa...

Man kan vara lökig utan att vara svennig men det är jävligt svårt att vara svennig utan att vara lökig.

Per sa...

Då finns det ju fler lökar än svennar. Kanske det handlar om hur töntig nån är. En invandrarkille från förorten kanske inte kan vara så svennig men rätt så lökig. Jag gillar "lökig".

Anonym sa...

bra start